نگاره سبز

آموزش فارسی اول ابتدایی همراه با شعر

نگاره سبز

آموزش فارسی اول ابتدایی همراه با شعر

عید

می گذرد روزگار 

مست چو فصل بهار 

مژده رسید ازنگار 

کام مرا شاد کرد 

خانه امید را 

بوی گل عید را 

شعله خورشید را 

در دلم آباد کرد 

گشته ام میهمان دوست 

دست به دامان دوست

تشنه و حیران دوست 

دوست مرا یاد کرد 

عید فرا میرسد

وعده پیمان خدا می رسد

هدیه به دستان دعا می رسد 

مرغ دلم نیت میعاد کرد 

موسم شادی رسید 

بوی گل عید رسید

داد به ما این نوید 

حق تو را آزاد کرد 

کشت عدو را دلم

کاشت خدا در سرم 

سبز شده جوهرم 

باغ وجودم خدا پر ز شمشاد کرد 

دل به مهر خدا 

مهر به مهر خدا 

کی شوم از او سوا 

دفتر اعمال من ثبت چو اسناد کرد


والیبال

آمادگی جهت تدریس  صدای  و

شیطون مو بلایم 

د همه جا پیدایم 

توی دهان داورم 

با ورزشکارا حاضرم 

تو بازی والیبال 

می کنم تو را خوشحال 

توانایم تو وزنه 

تند میرم با دونده 

حلا بگو با خنده 

دوست قشنگ بنده 

من کی ام و من کی ام

تا تو بشی برنده

برکه آب

جهت تدریس صدای ک

کنار برکه آب 

درخت سبز و شاداب

داره چتر قشنگی 

شاخه های بلندی 

یه چند تا جوجه اردک 

رفیق شدن با لک لک

روشاخه درخته 

کبو تری نشسته 

گنجشک نوک طلایی 

دوست با کبک حنایی 

رو شاخه درخته 

رنبوره لانه کرده 

منظره مون چه زیباست 

تو قاپ خونه ماست

جوجه اردک

مادر بزرگ مهربان 

می خونه شبها داستان 

داستلن جوجه اردک 

که خیلی زشت طفلاک

دریا

آمادگی جهت تدریس ی

رفتم کنار دریا

با مادر و با  بابا 

قایق سواری کردیم 

شنا و بازی کردیم 

نهار چای چای بردیم 

همه رو آنجا خوردیم 

پیدا کنید حرف یا

از بین این کلمه ها

کودک خوب و زیبا