نگاره سبز

آموزش فارسی اول ابتدایی همراه با شعر

نگاره سبز

آموزش فارسی اول ابتدایی همراه با شعر

تدریس حرف ، ب،

برای آمادگی و پرورش روحیه نو آموزان ابتدا این شعر را با آهنگ شاد می خوانیم 

باد ابر و می یاره 

ابر باران میباره 

آب گل حمام می کنه 

گل به ماسلام می کنه

هر جایی که تمیزه 

برای همه عزیزه   

کارت هایی که دارای صدای (ب) هستند را بین نو آموزان توزیع کرده و از آنها می خواهیم که در باره کارت های خود برای بچه ها صحبت کنند آنها  را راهنمایی کرده تا با گفتنن شکل در کارت خود صدای (ب) را کشیده ادائ کنند بعد به نو آموزان می گوییم که حرف قرمز رنگ شکل صدای (ب) است و دارای دو شکل است (ب غیر آخر که در اول یا وسط کلمه می آید و (ب آخر که فقط در آخر کلمه می آید و در آخر از دانش آموزان می خواهیم که کلماتی را بگویند که صدای ب داشته دباشند مانند کتاب -بابا و.....

در آخر برای تحکیم یادگیری این شعر را با آهنگ برای دانش آموزان می خوانیم

بچه ها من (ب) هستم

رفیق با (آ) هستم

تو جدول الفبا

من اون بالا نشستم

دو شکل دارم مثل (آ)

ولی دارم یک صدا

ب ب ب ب

صدام میاد با لبهام

ب غیر آخرم من

وسط یا اولم من

من هم ب آخرم

کشیده و خشگلم

حالا بگید بچه ها

ب با ا  چی میشه

با با با می سه

آ با  ب  چی می شه

آب آب آب  می شه


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.